Februarie 2015
Torben L. Brodersen (directoral Asociaţiei Germane pentru Francize), într-un interviu cu Susanne Schülein, partenerul nostru, instructor pentru profesori şi director regional.
Torben L. Brodersen: Doamnă Schülein, dumneavoastră sunteţi, de 14 ani, un francizor de succes al Mortimer English Club, dar sprijiniţi compania şi din poziţia de instructor pentru profesori şi director regional, sunteţi implicată şi în dezvoltarea materialelor de predare – cum aţi reuşit asta?
Susanne Schülein: După ce am predat numeroase cursuri pentru studenţi de diferite grupe de vârstă, compania m-a întrebat dacă aş fi interesată să lucrez ca instructor pentru profesori, adică să pregătesc noile francize din străinătate.
Am acceptat această provocare cu bucurie, de vreme ce îmi face plăcere să împărtăşesc şi altora din experienţa mea, să îi sprijin pe noii parteneri să îşi dezvolte propriile centre şi, cumva, să îi ajut şi să îşi pună la punct o nouă viaţă. Dincolo de toate acestea, îmi place nespus de mult să călătoresc şi dintotdeauna am fost interesată să cunosc ţări şi culturi noi.
Ca director regional, eu mă ocup de interviurile cu potenţialii noi francizori. Datorită experienţei mele practice, cunosc foarte bine ce este important atunci când îţi alegi un partener nou şi ce calităţi trebuie să aibă acesta.
Am lucrat zilnic cu studenţii din toate grupele de vârstă, începând de la cei mici de la grădiniţă, la adolescenţi şi adulţi, provenind din medii sociale diferite, iar asta m-a ajutat să îmi formez o perspectivă destul de clară asupra cerinţelor educative necesare fiecărei grupe de vârstă. Această experienţă îmi permite să mă implic în dezvoltarea noilor materiale de predare ale companiei şi mă ajută să îmi îmbunătăţesc propriile instrumente de lucru.
Torben L. Brodersen: De ce este Mortimer English Club diferit de alte companii?
Susanne Schülein: Mortimer English Club mi-a permis să îmi încep propria afacere, cu un risc cuantificabil”. Sunt propriul meu angajat şi, de aceea, eu sunt cea care ia toate deciziile. În acelaşi timp, am un partener puternic, care mă sprijină nu numai asigurându-mi materiale de predare de cea mai înaltă clasă, ci şi acordându-mi sfaturi de fiecare dată când am întrebări despre afacerea mea. Simt, pur şi simplu, că sunt pe mâini bune şi că cineva are grijă de mine.
Torben L. Brodersen: Cum v-aţi câştigat primii clienţi?
Susanne Schülein: Cu mult efort, disciplină şi lecţii de cea mai bună calitate, care sunt croite pe nevoile individuale ale studenţilor; aceste lecţii dau rezultate vizibile, constatându-se, din feedback-ul clienţilor, că studenţii obţin note şi calificative mai mari la orele şi la diferite testări de limba engleză.
În afară de asta, lucrul şi discuţiile cu studenţii şi părinţii sunt chestiuni extrem de importante. Tot timpul trebuie să fii deschis, să respecţi atât nevoile studentului, cât şi pe cele ale părinţilor şi să tratezi cu seriozitate părerile şi problemele lor, chiar dacă acestea nu au legătură cu lecţiile.
Torben L. Brodersen: Care credeţi că sunt avantajele de a lucra pe cont propriu într-o franciză?
Susanne Schülein: Pentru mine, beneficiile sunt foarte evidente. Poţi fi propriul tău angajat şi, în acelaşi timp, să ai un partener puternic, care să te sprijine oricând ai nevoie. În plus, fiecare partener îşi construieşte propria experienţă şi îşi dezvoltă propriile idei, de pe urma cărora toţi partenerii pot avea de câştigat. Compania Mortimer strânge la un loc toate aceste idei şi le distribuie, în mod regulat, prin newsletter-ul intern, astfel încât toţi partenerii să poată beneficia de experienţele celorlalţi.
Torben L. Brodersen: Vă rugăm să indicaaţi câteva sfaturi practice potenţialilor francizaţi
Susanne Schülein:
- Alegeţi-vă o profesie pe care să o urmaţi cu multă pasiune, plăcere şi iubire. Aceasta este – mai presus de toate – cheia tuturor lucrurilor atunci când lucrezi cu oamenii.
- Nu poţi obţine nimic fără efort! Fiţi constienţi ca veţi avea rezultate doar prin disciplină şi perseverenţă!
- Nu lăsați micile obstacole să vă oprească. Fiţi fideli motto-ului: Ce nu te ucide te face mai puternic! Nu toate obiectivele pot fi atinse cu prima încercare. Uneori persistența este cheia.
- Fiţi creativ! A fi pe cont propriu înseamna şi a fi cretiv – atât în ceea ce privește lecțiile, precum și în ceea ce privește campaniile de marketing.